اشتراک گذاری مطالب

۳۵ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مواد توهم زا


اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب های اجتماعی است هم چنین انواع مواد مخدر وجود دارد یکی از مواد اعتیاد آور ، اعتیاد به مواد توهم زا است . مواد توهم زا مواد طبیعی و مصنوعی هستند که باعث روان پریشی می شوند .
به نقل از سایت مشاوره اعتیاد فیلیا ، در مورد نحوه مصرف مواد توهم زا می توان گفت معمولاً به شکل خوراکی مصرف می شوند ، اما برخی از انواع آن مانند salvia دود می شوند برخی هم مانند قرص اکس به صورت خیلی کم از راه بینی یا تزریق مصرف می شوند . اثرات استفاده مواد توهم زا شامل وابستگی جسمی و روانی است . از اثرات جسمی اعتیاد به مواد توهم زا می توان گشادی مردمک چشم ، لرزش ، تاری دید ، تپش قلب و ... نام برد
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/598/اعتیاد-به-مواد-توهم-زا.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

انواع سوء رفتار خانوادگی


 خشونت خانگی یکی از آسیب های اجتماعی است که در همه جوامع و طبقات اجتماعی دیده می شود . ویژگی بدرفتاری با اعضای خانواده با توجه به نوع خشونت خانگی متفاوت است مثلاً در خشونت کلامی به فرد توهین کلامی می شود در خشونت اجتماعی فرد در انزوا قرار می گیرد . در خشونت روانی اعتماد به نفس فرد را کم می کنند در خشونت جسمی فرد آسیب جسمی و در جنسی فرد مورد آزار جنسی قرار می گیرد .
به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، می توان گفت انواع خشونت خانگی شامل خشونت اجتماعی ، کلامی ، روانی ، جسمی ، اقتصادی و جنسی است . در مورد انواع خشونت خانوادگی می توان گفت زن ها بیشتر از مردها دچار سوء رفتار می شوند .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :



www.heyvafamily.com/web/articles/view/385/انواع-خشونت-خانگی.html





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

اعتیاد کوکائین


اعتیاد به کوکائین یکی از انواع اختلالات مصرف مواد مخدر است و کرک شکل بسیار قدرتمندی از آن است . هم چنین کوکائین در دمای 89 درجه سانتی گراد ذوب می شود .  و به عنوان یک ضد درد استفاده می شود شایع ترین نحوه مصرف کوکائین از طریق بینی است . سایر روش های مصرف کوکائین عبارتند از مصرف تزریقی و کشیدن .
به نقل از سایت مشاوره اعتیاد فیلیا ، کوکائین آلکولوئیدی است که از برگ های بوته کوکا به دست می آید . اثرات استفاده کوکائین در افراد باعث بی قراری ، بی خوابی ، مشکلات تنفسی ، تهوع ، استفراغ ، مشکلات تمرکز ، و درد قفسه سینه می شود .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/595/اعتیاد-به-کوکائین.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

سوء رفتار در خانه


خشونت خانگی یا بدرفتاری با اعضای خانواده یکی از آسیب های اجتماعی است که همه اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث آسیب ها و مشکلات زیادی می شود . که در این میان بیشترین آسیب را کودکان می بینند .یکی از این آسیب ها بحث کودک آزاری است که سلامت جسمی و روانی کودکان را تهدید می کند .
به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، در تعریف خشونت خانگی می توان گفت خشونت خانگی شامل هر نوع خشونت جسمی ، احساسی ، روانی و جنسی می شود . شیوع بدرفتاری با اعضای خانواده بسیار زیاد است چون شامل  کودک آزاری ، سالمند آزاری ، همسر آزاری و معلول آزاری است .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

www.heyvafamily.com/web/articles/view/384/خشونت-خانگی-چیست.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

کافئین


بیشتر افراد قبل از تولد و درون رحم مادر با کافئین رو به رو می شوند . بسیاری از افراد نمی دانند کافئین چیست . در واقع در تعریف کافئین باید گفت ماده روان گردانی است که در چای ، کاکائو ، کولا ، نوشابه و قهوه وجود دارد و یکی از مواد اعتیاد آور است .
به نقل از سایت مشاوره اعتیاد فیلیا ، کافئین باعث تغییرات جسمی و روانی در افراد می شود . در واقع افزایش سوخت و ساز بدن ، تحریک سیستم اعصاب مرکزی ، افزایش آگاهی و هوشیاری از مهم ترین آثار کافئین است . در سراسر جهان بیش از 90 درصد مردم کافئین مصرف می کنند به گونه ای که شیوع مصرف کافئین بسیار بالا است . و پر مصرف ترین ماده دارویی در میان انسان ها محسوب می شود .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/579/کافئین-چیست.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

مشکلات ارتباطی در کودکان


اختلالات ارتباط دسته ای از مشکلات هستند که در آن ها کودکان مشکل ارتباط ، گفتار و زبان دارند . علائم انواع اختلالات ارتباط با توجه به نوع مشکل تفاوت دارد مثلاً در مشکل زبان کودک مشکل در یادگیری زبان دارد و در اختلال صدای گفتار کودک مشکل در تولید واج دارد . در لکنت زبان فرد در تکرار صداها و واج ها مشکل دارد . و در اختلال ارتباط اجتماعی فرد مشکل در ارتباط های اجتماعی دارد .
به نقل از سایت آسیب شناسی روانی فیلیا ، از انواع اختلالات ارتباط می توان مشکلات زبان ، مشکل واج شناسی ، لکنت ، و اختلال ارتباط اجتماعی را نام برد . سن شروع انواع اختلالات ارتباط با توجه به نوع مشکل متفاوت است در برخی از آن ها در 2 سالگی و در برخی در 8 سالگی مشاهده می شود .
   برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/379/انواع-اختلالات-ارتباط.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

چطور یک رابطه را عاشقانه نگه داریم ؟

برای پیدا کردن راهکار ادامه دادن یک رابطه عاشقانه باید عناصر مثلث عشق و راه ادامه پیدا کردن یک رابطه عاشقانه را بدانید . از نظر استرنبرگ عشق سه عنصر دارد و بهترین عشق مانند یک مثل متساوی الاضلاع است که هر سه این عناصر را به یک اندازه دارد که همان مثلث عشق است . مثلث عشق شامل صمیمیت ، شهوت و تعهد می شود و با ارزیابی این سه مورد در رابطه تان می توانید به طور کلی رابطه تان را ارزیابی کنید . 

به گفته سایت مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا برای ادامه پیدا کردن یک رابطه عاشقانه باید کارهای زیر را انجام دهید : 

  1. با همسرتان در طول روز حرف بزنید
  2. کارهایی انجام دهید که می دانید خوشحالش می کند 
  3. تفریحات مشترک داشته باشد . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/392/عناصر-عشق-و-راه-ادامه-پیدا-کردن-یک-رابطه-عاشقانه.html




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

نشانه های خودکشی نوجوانان


نوجوانی دوره حساسی است که تغییرات زیادی در خلق و خوی نوجوانان به وجود می آید ، خودکشی نیز بیشتر در سنین نوجوانی اتفاق می افتد . علائم هشدار دهنده خودکشی در نوجوانان متفاوت است و بیشتر به محیط و رفتار درونی او بستگی دارد. نوجوانانی که مضطرب و افسره هستند یا خانواده های نا به سامانی دارند و درگیر مشکلات خانوادگی هستند بیشتر به سمت خودکشی کشیده می شوند . 

به بیان سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، نشانه های خودکشی در نوجوانان شامل موارد زیر می باشد : 

سر و سامان دادن به کارهای شخصی 

احساس غم و اهمیت ندادن به چیزی 

به میلی نسبت به معاشرت با خانواده و دوستان 

افت نمرات 

تغییرات اشتها 

...


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 



www.heyvafamily.com/web/articles/view/391/علایم-هشدار-دهنده-خودکشی-در-نوجوانان.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

تغییرات میل جنسی در میانسالی


اغلب ما فکر می کنیم که در دوران میانسالی با بالا رفتن سن رابطه جنسی نیز کاهش می یابد . رابطه جنسی در میانسالی گاهی اوقات کم می وشد ولی در اکثر موارد تغییر نمی کند و ثابت باقی می ماند ، زوجینی که رضایت زناشویی بالاتری دارند رابطه جنسی شان نیز کمتر دچار تغییر می شود و همان روند قبلی را ادامه می دهند. 

به بیان سایت راهنمایی و مشاوره فیلیا تغییرات جسمی در میانسالی باعث ایجاد تغییراتی در میل جنسی در میانسالی می شود ، برانگیختگی و ارگاسم در مردان و زنان بیشتر طول می کشد و اگر زن و شوهری با یکدیگر مشکل داشته باشند یا همدیگر را دوست نداشته باشند این مشکلات بیشتر می شود.


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کنید . 


www.heyvafamily.com/web/articles/view/393/میل-جنسی-در-میانسالی.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

دلبستگی کودکی و روابط رمانتیک بزرگسالی


دلبستگی کودکان در اثر رابطه اولیه مادر و کودک به وجود می آید و تمام روابط بعدی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد .طبق تحقیقات انجاتم شده ارتباط سبک دلبستگی کودکی و روابط عاشقانه بزرگسالی ثابت شده است و نوع دلبستگی در کودکی روی روابط عاطفی بزرگسالی تاثیر دارد. 

به استناد سایت مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا ، در ادامه تاثیر سبک دلبستگی کودکی بر روابط عاشقانه بزرگسالی را بیان می کنیم : 

دلبستگی ایمن : این افراد از صمیمی دن با دیگران ترسی ندارند و بعد از صمیمی شدن مضطرب نمی شوند و رفتارشان با همسرشان سازنده و حمایت کننده است . 

دلبستگی دوری جو : این افراد مستقل هستند و نسبت به معشوقشان بی اعتماد هستند و از صمیمی شدن با دیگران هراس دارند . 

دلبستگی مقاوم : این افراد احساساتشان شدید است و خیلی سریع عاشق می شوند . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید : 



www.heyvafamily.com/web/articles/view/395/ارتباط-سبک-دلبستگی-کودکی-و-روابط-عاشقانه-بزرگسالی.html



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani