اشتراک گذاری مطالب

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

خصوصیات روحی نقاشی گودیناف

 

کودکان از طریق نقاشی‌های خود ، نظرات و تفسیرهایشان را بیان می کنند . نقاشی های کودکان بخشی از دنیای درونی آن‌ ها است . هنگامی که نقاشی می کنند ، مواد ، مداد رنگی ، الگو ، اندازه و موقعیت آن چه را که می‌خواهند بکشند با دقت انتخاب می کنند که هر کدام نشان دهنده جنبه ای از درون آن ها است مانند مشخصات روحی نقاشی کودکان است در واقع این خصوصیات روحی نقاشی کودکان گودیناف می‌تواند اطلاعات دقیقی به والدین ارائه دهد .

به نقل از سایت  روانشناسی کودک فیلیا ، در مورد ویژگی های خلقی در نقاشی آدمک باید گفت هیجان پذیری - هیجان ناپذیری ، ملایمت - خشونت ، شادی – افسردگی و اضطراب ، حس نگری – بازداری ،خود دوستداری ، ناپایداری روانی -  حرکتی ،  احساس رها شدگی ، احساس حقارت ، احساس گناهکاری ، تاخیر تحول عاطفی ، واپس روی و صداقت – دروغگویی بررسی می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/1172/ویژگی-های-خلقی-در-نقاشی-آدمک.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

بررسی نقاشی آدمک در کودکان

 

آزمون ترسیم آدمک یکی از آسان ترین ، و جهانی ترین آزمون های تصویری است . این آزمون به وسیله عده زیادی کد گذاری شده است که مهم ترین آن ها گودیناف است که در سال 1920 در ایالت نیوجرسی آمریکا روی چهار هزار کودک آن را آزمایش کرد . چون تحلیل بالینی آزمون آدمک خیلی مهم است .

به نقل از سایت  روانشناسی کودک فیلیا ، در مورد تحلیل نقاشی آزمون آدمک کودکان گودیناف باید گفت ویژگی های خلقی ، مراحل عاطفی و اختلالات روانی بررسی می شود مثلاً می توان گفت در هنگام تفسیر بالینی آزمون آدمک گودیناف از بعد اختلالات روانی نشانه های وسواس مشخص می شود یا در بعد عاطفی نقاشی کودکان بسیار ابتدایی است .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/1171/تفسیر-بالینی-آزمون-آدمک-گودیناف.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

بررسی رنگ در نقاشی

 

رنگ ها و تاثیر آنها بر انسان به اثبات رسیده است ؛ رنگ زندگی است و دنیای بدون رنگ مرده به نظر می رسد ، رنگ ها معانی مختلفی دارند و زمانی که یک کودک به زنگ هاعلاقه نشان می دهد یا فقط با یک رنگ نقاشی می کشد می تواند اطلاعاتی را به ما بدهد ، هنگامی که به رنگ های یک نقاشی نگاه می کنیم باید از تفسیر رنگ ها در نقاشی و اینکه چه چیزی و چه کسی با آن رنگ نقاشی شده است دقت کنیم . در واقع  تحلیل رنگ ها در نقاشی خیلی اهمیت دارد .

به نقل از سایت  روانشناسی کودک فیلیا ، در مورد تفسیر رنگ در نقاشی باید گفت رنگ های گرم نشانه برونگری و رنگ های سرد نشانه درونگری است . هم چنین رنگ قرمز  و سیاه نشانه خشونت و اضطراب ، رنگ  نارنجی نشانه اجتماعی خواهی و رنگ قرمز و سبز نشانه خشم است .
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/1164/تفسیر-رنگ-ها-در-نقاشی.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

درخواست بازی در کودکان اوتیسم


اوتیسم یکی از اختلالات رشدی دوران کودکی است که در سن زیر 2 سال نیز قابل تشخیص است و با اختلال بارز در مهارت های اجتماعی و برقراری روابط با دیگران خود را نشان می دهد . به همین علت آموزش کودکان اوتیسم برای درخواست بازی با دیگران خیلی اهمیت دارد . روش آموزش کودکان اوتیسم برای درخواست بازی با دیگران شامل اصولی است .
به نقل از سایت  روانشناسی کودک فیلیا ، در مورد نحوه آموزش کودکان اوتیسم برای درخواست بازی با دیگران باید گفت این کودکان به مربی نیاز دارند و آموزش باید عملی باشد 
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/709/آموزش-کودکان-اوتیسم-برای-درخواست-بازی-با-دیگران.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

تفاوت بین نسل ها

 

اختلاف نسلی در انواع مختلف آن از مباحث مهم جامعه ماست که دارای جمعیت جوان حجیم و تغییرات پرشتابی است. بسیاری بر این عقیده اند که انتقال فرهنگ نسل قبلی به نسل جدید با مشکلات جدی مواجه بوده و به علل مختلف بسیار ناقص صورت می گیرد ، به طوری که نسل جدید تا حد زیادی پایبند ارزش ها و هنجارهای نسل والدین خود نیست ، و تعارض بین نسلی ایجاد شده است. 

به نقل از سایت  روانشناسی اجتماعی فیلیا ، در مورد این که شکاف بین نسل ها چیست باید گفت تعریف شکاف بین نسل ها این است فاصله و تفاوتی که میان نسل جوان جامعه ما با نسل پیشین احساس می شود ، ناشی از عوامل گوناگونی است که برخی طبیعی و برخی ناشی از شرایط خاص جامعه و جهان کنونی ما است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/708/شکاف-بین-نسل-چیست.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

نوع های ترک خانه

 

فرار یعنی گریختن و گریز و ترک محیطی که دست یافتن به تمایلات ، نیازها و خواسته های فرد در آن محیط غیر ممکن است و شرایط آن برای فرد نامطلوب است و فرد نمی تواند آن را تغییر دهد ، هم چنین شکل های مختلف ترک منزل وجود دارد و انواع ترک منزل در مردان و زنان وجود دارد .

به نقل از سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، در مورد انواع فرار از خانه می توان به  فرار از خانه از نظر جنس و تاهل ، اطلاع خانواده ، تعداد همراهان ،  مدت زمان ، مبدا و مقصد و  تکرار تقسیم کرد . متاسفانه فرار از خانه عوارضی مانند آسیب های جدی جسمانی و روانی ، مشکلات خانوادگی ،  بی خانمانی ، فحشا ، بی بند و باری جنسی ، اعتیاد و ... می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/707/انواع-فرار-از-خانه.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

علت فحشا


روسپی در لغت یعنی زن بدکاره و فاحشه آمده است و عربی آن روسبی می باشد . روسپی در واقع مخفف رو سپید است که بر زنان هرزه و رو سیاه به عنوان طعنه و مسخره  گفته  شده است . روسپیگری را یعنی تن دادن به رابطه جنسی در ازای دریافت پول . هر چند علل روسپیگری در خانم ها بسیار متفاوت است ولی  از دلایل تن فروشی زنان می توان به نیاز مالی زنان اشاره کرد .
آسیب های 
به نقل از سایت مشاوره جنسی فیلیا ، هرچند روسپیگری سابقه‌ای در زمان ها و گذشته دارد ، اما امروزه موضوع خدمات جنسی به موضوعی پیچیده با ابعادی چندگانه تبدیل گردیده است و علت خودفروشی هم متنوع است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/705/علل-روسپیگری.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani

ترک نخبگان از کشور


به پدیده مهاجرت زیاد تحصیل‌کردگان ، دانشگاهیان و دانشمندان یک کشور یا جامعه به کشورهای دیگر ، اصطلاحاً تعریف فرار مغزها است ، که معمولاً به علت کمبود موقعیت های شغلی ، درگیری های سیاسی و نظامی ، و مسائل دیگر اتفاق می افتد . متاسفانه ایران در زمینه مهاجرت نخبگان به خارج از کشور رتبه اول را در سراسر جهان دارد .
به نقل از سایت روانشناسی اجتماعی فیلیا ، فرارمغزها را می توان فرایندی توصیف کرد که در آن کشور مبدا از طریق مهاجرت به سایر کشورها ، افراد تحصیلکرده و با استعداد خود را از دست می دهد . این روند مشکلی اساسی است ، زیرا افراد متخصص و تحصیلکرده از کشور خارج می شوند و تخصص خود را به اقتصاد کشورهای دیگر می دهند . فرار مغزها در بیشتر کشورها وجود دارد ولی در برخی از کشورها بیشتر از کشورهای دیگر است .
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید   :

 

 

 

www.heyvafamily.com/web/articles/view/703/فرار-مغزها.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
asal shokriani